Tarikh & Kaedah Bayaran BPR 2021 Secara Tunai Bagi Penerima Yang Tidak Mempunyai Akaun Bank



Untuk pengetahuan anda, pembayaran Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) Fasa 1 telah bermula secara rasminya pada 24 Februari 2021 (Rabu) dan ianya bakal dilakukan secara berperingkat mengikut jadual rasmi pembayaran BPR 2021 untuk semua kategori. 


Orang ramai yang telah melakukan permohonan BPR diminta agar membuat semakan maklumat bayaran di laman bpr.hasil.gov.my untuk mengetahui status bayaran bantuan masing-masing. Namun begitu, terdapat juga para pemohon yang telah lulus permohonannya tetapi akan mendapat bayaran secara tunai.


Siapa yang akan mendapat bayaran secara tunai dan bagaimanakah hendak dapatkan bayaran bantuan masing-masing secara dalam bentuk tunai? Ikuti segala perkongsian yang telah pasukan Salam Kerjaya sediakan di bawah ini. 


TARIKH PEMBAYARAN BPR SECARA TUNAI


Bagi pembayaran secara tunai, ia akan bermula pada:

  • 25 Februari 2021 (Khamis)

PEMBAYARAN SECARA TUNAI

Untuk makluman, pembayaran BPR secara tunai adalah kepada penerima lulus yang:
  • Tidak mempunyai akaun bank
  • Akaun bank pemohon tidak aktif
  • Gagal Kredit Dan Sebagainya

Para pemohon diminta untuk melakukan semakan status permohonan terlebih dahulu untuk ketahui kaedah pembayaran. Hanya penerima yang tiada akaun bank / akaun bank tidak aktif / gagal kredit sahaja akan terima bayaran secara tunai.

KAEDAH PEMBAYARAN SECARA TUNAI

Bagi pembayaran secara tunai, para penerima perlu hadir ke cawangan Bank Simpanan Nasional (BSN) yang berhampiran dengan kawasan anda bersama:
  • Kad Pengenalan Pemohon
  • Nombor Baucar

Hanya wakil yang telah didaftarkan sahaja yang dibenarkan untuk mewakilkan penerima bagi penunaian BPR 2021. Para pelanggan juga diminta untuk mempraktikkan penjarakan fizikal sejauh 1 meter dan wajib memakai pelitup muka serta membuat saringan suhu sebelum maklumat transaksi perbankan di kauter cawangan BSN. 

Untuk keterangan lanjut, sila hubungi Pusat Hubungi Pelanggan BSN melalui talian 1-300-99-1900. 





Post a Comment

0 Comments