Jadual Gaji Penjawat Awam Seluruh Malaysia 2021 ~ Anda Wajib Tahu!


Seperti yang diketahui, Jabatan Akauntan Negara akan mengumumkan tarikh pembayaran gaij mengikut Surat Pekeliling Akauntan Negara Malaysia (SPANM) kepada semua kementerian dan Jabatan untuk memastikan penyediaan gaji dapat diuruskan dengan sempurna dan dibayar mengikut tarikh dan jadual yang telah ditetapkan.

Pembayaran gaji ini adalah sangat penting kepada semua penjawat awam sama ada dalam sektor awam ataupun sektor swasta. Tarikh gaji kakitangan awam adalah sama diseluruh negeri manakala pekerja di sektor swasta tarikh gaji mereka tertakluk kepada pengurusan kewangan majikan masing-masing.

Jadual Gaji Penjawat Awam 2021


Berikut dikongsikan jadual gaji bagi penjawat awam pada tahun 2021 beserta bulan, tarikh dan hari yang telah ditetapkan untuk semua negeri.
Penyata Gaji Online Penjawat Awam

Kini penjawat awam boleh mendapatkan e-Penyata Gaji melalui https://epenyatagaji-laporan.anm.gov.my/

Menjadi tanggungjawab penjawat awam untuk memuat turun penyata yang dikeluarkan untuk tujuan sebelum dilupuskan dalam sistem ePenyata Gaji. Untuk permohonan bagi mendapatkan ePenyata semula selepas tempoh yang diberikan tidak akan dilayan.

Tujuan sistem ePenyata gaji ini adalah untuk memberi kemudahan kepada semua penjawat awam untuk membuat semakan dan cetakan gaji bulanan secara online. Oleh itu, penjawat awam boleh memuat turun sistem ePenyata gaji di App Store dan Play Store melalui carian “ePayslip JANM”.

Soal Jawab Berkenaan Gaji Penjawat Awam


Apakah tujuan jadual gaji penjawat awam ini disediakan ?
Untuk memudahkan gaji dibayar mengikut tarikh yang ditetapkan.

Bilakah pembayaran gaji penjawat awam akan dibayar ?
Pembayaran gaji akan dibuat sebulan sekali

Dimanakah penjawat awam dapat menyemak ePenyata gaji ?
Penjawat awam dapat menyemak penyata gaji di App Store dan play store

Apakah tujuan sistem ePenyata gaji ?
Dapat memberi kemudahan kepada penjawat awam untuk membuat semakan dan cetakan gaji bulanan

Post a Comment

0 Comments