[Video] Netizen Terharu Tengok Tangisan Isteri Dapat Hadiah Kereta Dari Suami Selepas Melahirkan Anak Ke-4


Kuantan – Seorang Isteri yang difahamkan nama Nik Noor Azila Binti Hamzah yang baru sahaja melahirkan cahaya mata ke-4 semalam. Netizen terharu dan sebak apabila melihat suami nya menghadiahkan sebuah kereta pada nya. Inilah yang dinamakan romantis. Ramai juga yang masih belum faham apa itu romantis.



Romantis adalah sebuah aliran seni yang menempatkan perasaan manusia sebagai unsur yang paling dominan. Dan karena cinta merupakan perasaan yang paling menarik, maka istilah romantis mengalami penyemputan makna yang selalu menghubungkan romantis berhubungan dengan cinta.



Memang benar, karena setiap sebuah aliran seni menggunakan unsur dasar cinta.

Namun, romantis lebih dikenal dengan hubungan percintaan seseorang. Perlakuan istimewa terhadap orang yang dicintai merupakan hal yang romantis. Definisi romantis dari suatu hubungan bagi tiap orang berbeda-beda. Ada yang mengatakan mendapat bunga dan puisi dari sang pacar dapat dikatakan romantis. Ada juga diajak candlelight dinner oleh sang pacar setiap malam minggu merupakan hal yang romantis.


Jom Lihat Video Dibawah :


Walau apa pun, min ucapkan Tahniah pada Nik Noor Azila sekeluarga dan berharap hubungan ini kekal sehingga akhir hayat. Jangan lupa komen yang baik baik sahaja dan sila like share page Ariana Rose. Sumber : Elle Kereta Recond Kuantan, rimbabara

Artikel berkaitan: Tiga Sifat Isteri Yang Menjemput Rezeki Suami, Moga Kita Mampu Membuat Pilihan & Rebut Peluang Ini

Dalam hidup ini semua orang akan bahagia dan berjaya bila mereka bahagia bersama isteri mereka. Saat kaum lelaki mula menipu, menyakitkan, menyusahkan pasangan, hidup jadi serba tak kena.

Sesekali bertikam lidah itu normal tetapi kalau setiap hari bergaduh sebab perkara kecil dan akhirnya melarat sampai lebih 3 hari, anda patut semak balik dan betulkan mana yang silap. Jom kita baca nota yang dikongsi oleh Mutawwif Anass ini…

Ramai suami yang mungkin tidak tahu bahawa isteri yang dikahwininya merupakan perantara yang menjemput rezeki suami. Berhati-hatilah dalam memilih isteri dengan memerhatikan 3 Sifat Wanita Yang Menjemput Rezeki Suamisebelum anda mendirikan rumahtangga.

Yang telah berumahtangga, berusahalah bersungguh-sungguh mengubah isteri anda supaya memenuhi Sifat-sifat Wanita Yang Menjemput Rezeki Suami ini.

Sememangnya formula menarik rezeki ini tidak mampu dilihat dengan mata kasar, tetapi ianya dapat dibuktikan secara spiritual yang isteri dapat jadi pemangkin magnet rezeki bagi suami.

1. Isteri yang pandai bersyukur
Wanita yang bersyukur atas segala nikmat kurniaan Allah secara kerohaniannya sedang rezeki rezeki dan mengundang lebih banyak nikmat kepada suaminya.

Mempunyai suami ia bersyukur, menjadi ibu kepada anak-anak ia bersyukur, anak-anak dapat ke sekolah ia bersyukur, suami menghulurkan nafkah dia bersyukur, suami memberikan hadiah dia bersyukur, suami memenuhi keperluan suami isteri dia pun bersyukur.

وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ

“Dan ingatlah ketika Tuhanmu mengatakan: jika kalian bersyukur, pasti Kami akan menambahkan (nikmat) kepadamu dan jika kamu mengingkari (nikmatKu) maka sesungguhnya adzabku sangat pedih” (QS. Ibrahim: 7)

2. Wanita Yang Tawakal Kepada Allah
Pada waktu seseorang hamba bertawakal kepada-Nya, Allah mencukupkan rezekinya.

وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ

“Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah nescaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya.”(QS. Ath Thalaq: 3)

Jika seorang wanita bertawakal kepada Allah sedangkan dia hanya duduk di rumah melayani anak-anak dari manakah sumber rezekinya? Allah mencukupkan rezekinya melalui sumber yang tidak disangka-sangka melalui suaminya dengan memudahkan rezeki itu.

3. Wanita Yang Baik Agamanya
Rasulullah SAW telah menyebutkan kahwinilah wanita atas empat perkara. Kerana hartanya, kerana kecantikannya, kerana keturunannya dan kerana agamanya.

فَاظْفَرْ بِذَاتِ الدِّينِ تَرِبَتْ يَدَاكَ

“Pilihlah kerana agamanya, nescaya kamu akan beruntung” (HR. Al Bukhari dan Muslim)

Sangat beruntung seseorang lelaki mengahwini wanita yang baik agamanya selain dari mendapat keredhaan Allah, wanita yang taat agama juga dapat mengundang rezeki buat suami.

Cuba kita renung-renungkan, jarang sekali kita melihat keluarga yang keseluruhan ahlinya taat pada agama hidup menderita dan mati kelaparan. Setiap hari ada sahaja sumber rezeki yang dibuka oleh Allah untuk mereka.

Jika demikian bagaimana pula dengan seorang suami yang sentiasa berbuat maksiat kepada Allah yang kelihatannya murah rezeki sepanjang kehidupannya? Mungkin saja rezeki yang diperolehinya hasil keberkatan isterinya yang bertaqwa kepada Allah. Allah memudahkan rezeki si isteri melalui tangan suaminya.

Post a Comment

1 Comments

  1. ayo daftarkan diri anda di AJOQQ :D
    menangkan jackpot dengan sebanyak-banyaknya :D

    ReplyDelete