Bantuan Lesen Memandu Untuk Rakyat Malaysia Tahun 2023 ~ Mohon Sekarang!




Bantuan Lesen Memandu Untuk Rakyat Malaysia. Untuk pengetahuan anda semua, dalam usaha membantu belia B40 yang sedang dan akan menjana pendapatan melalui perkhidmatan membawa penumpang seperti teksi, bas dan e-hailing.

Menteri Kewangan iaitu Tengku Zafrul Aziz ketika membentangkan Bajet 2023 di Dewan Rakyat yang lalu berkata kerajaan telah bersetuju untuk menanggung bayaran lesen di bawah program MyPSV serta bayaran lesen memandu motosikal kelas B2.

“Kerajaan juga telah bersetuju untuk menanggung bayaran ujian memandu untuk lesen motosikal kelas B2 (bagi golongan B40).

Sila ikuti info selanjutnya di halaman SalamKerjaya.

BANTUAN LESEN MEMANDU UNTUK RAKYAT MALAYSIA

Buat makluman, bantuan lesen memandu ini telah diperkenalkan oleh kerajaan ketika pembentangan bajet 2023 yang lalu, bantuan ini juga telah dikenali sebagai bantuan MyPSV.

Bantuan ini akan diberikan khas kepada gologan belia B40 yang sedang atau akan menjana pendapatan melalui perkhidmatan membawa penumpang seperti teksi, bas dan e-hailing.

Selain dari membantu golongan belia B40, kerajaan juga dapat meningkatkan perkembangan ekonomi dari aspek pengangkutan awam.

JENIS INSENTIF BANTUAN MyPSV

Fokus utama kerajaan bagi bantuan ini adalah untuk membantu gologan belia yang juga penentu masa depan negara untuk merancakkan lagi pengekonomian jangka masa panjang, iaitu dari segi penggangkutan awam.

Dengan itu, kerajaan juga telah bersetuju untuk menanggung kos bayaran untuk mendapatkan lesen memandu bagi kategori lesen iaitu:
  • Teksi
  • Bas
  • E-hailing
Diharapkan agar kerajaan akan melaksanakan dengan secepatnya bantuan untuk belia ini agar dapat membantu golongan ini, menjana pendapatan dari perkhidmatan membawa penumpang.

Sama-sama kita nantikan pelancaran bantuan ini pada tahun hadapan, oleh itu jangan ketinggalan untuk menjadi yang terawal memohon bantuan ini kelak. Kami akan kemaskini informasi mengenai bantuan-bantuan kerajaan dari masa kesemasa.

Post a Comment

0 Comments